Vincenz Stanisław
Zawierają m.in. autokomentarze S.V. do własnej twórczości, informacje o kontaktach pisarza z ludźmi kultury, listy lub ich fragmenty, m.in.: S.V. do Piotra Poliszczuka z 4 III 1961; S.V. do Ignacego Wieniewskiego z 15 III 1961; S.V. do Jerzego Sawickiego z 1 IV 1961; S.V. do I. Wieniewskiego z 18 VII 1961; S.V. do Willema Maijera z 30 VIII 1961; S.V. do Rostysława Jendyka z 17 IX 1961; S.V. do Maryli i Wita Tarnawskich z 16 XI 1961; S.V. do Józefa Wittlina z 26 XI 1961.
Vincenz Irena, Kowalczyk Andrzej Stanisław, Vincenz Andrzej
Vincenz Stanisław, Vincenz Andrzej, Klecel Marek, Kowalczyk Andrzej Stanisław
Zawiera: Węże u Pauzaniasza; Aneks 1: Znaczenie Pauzaniusza dla nas; Aneks 2: Węże u Dantego; Aneks 3: Wskazówki z folkloru i z wierzeń. Urywek z komentarza do nowego przekładu Opisu Grecji.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Podkład religii starogreckiej.
Vincenz Stanisław
Stanowi aneks 1 do rozdziału: Podkład religii starogreckiej.
Vincenz Stanisław
Stanowi aneks 2 do rozdziału: Podkład religii starogreckiej.
Vincenz Stanisław
Stanowi aneks 3 do rozdziału: Podkład religii starogreckiej.
Vincenz Stanisław
Tekst odczytu, wygłoszonego w roku 1946 w polskim klubie dyskusyjnym w Quackenbrücku.
Vincenz Stanisław
Zawiera: Chrakterystyka Hellenów; Czym jest historia pisana; Okresy dziejów ukryte przed nami; Myśl grecka jako źródło wpływów i jako wyprzedzenie dziejów ducha; Myśl grecka – arcydzieło dziejów; Uczucie zdumienia; Kosmos i tajemnica; Największa swoboda; Łączność z tradycją; Szeroka podstawa myśli greckiej; Słowo żywe; Wieszcz żywego słowa – Adam Mickiewicz; Najśmielszy poryw myśli greckiej; Dwa prądy; Monizm i dualizm; Wrażliwość Greków; Grecja ojczyzną naszej myśli. Esej drukowany pod tym samym tytułem bez początkowych trzech akapitów w tomie Kongres Współczesnej Nauki i Kultury Polskiej na Obczyźnie. T. 1. Londyn, 1970
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Polski wstęp do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Zawiera: Czy przeszłość myśli jest przeszłością tylko; Niezgodność filozofów; Niezgodność czy różnorodność; Szukamy, więc błądzimy; Odrębna pozycja archaicznej filozofii; Milet – kolebka filozofii; Tales z Miletu; Pierwszym zagadnieniem filozoficznym – jedność świata; Anaksymander z Miletu; Nieskończoność; Pierwsza kosmologia; Ziemia i człowiek; Idee religijne; Rytm archaicznych dociekań; Anaksymenes; Oddech świata; Zmiany kwantytatywne; Rzekoma konkretność nie zawsze pożyteczna; Pitagoras; Czy wiemy coś naprawdę o Pitagorasie; Pitagoras w Italii, związek pitagorejski; Czy można odróżnić nauczanie Pitagorasa od nauk pitagorejczyków?; Mityczny postulat jedności życia podstawą nauki Pitagorasa; Mityczna pamięć wielu wcieleń symbolem wiedzy; Porządek wszechświata wzorem dla duszy; Założenie podstaw matematyki – kosmos. Wg Andrzeja Vincenza jest to najprawdopodobniej dalszy ciąg Polskiego wstępu do historii filozofii greckiej.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Archaiczna filozofia (myśliciele z Miletu i pitagorejczycy).
Vincenz Stanisław
O przekładzie Ignacego Wieniewskiego.
Vincenz Stanisław
Tekst odczytu, wygłoszonego w roku 1958 r. w Bernie. Częściowo ogłoszony drukiem, wg notatki Johna Marbacha – w „Panidealistische Blätter”, a według bibliografii sporządzonej przez Irenę Vincenz – w „Panidealistische Umschau” [Berno] 1966, s. 58-68.
Vincenz Stanisław, Łukasiewicz Małgorzata, Vincenz Andrzej
Artykuł jest wstępem do książki o Dantem. Tekst ten wygłosił autor po niemiecku na zebraniach publicznych w Zurychu i Bernie, jesienią 1948 r. Zawiera: 1. O lekturze Dantego; 2. Mikroskopizm; 3. Całość poematu; 4. Noe poezji; 5. Zbłąkanie; 6. Umarli; 7. Stać się dzieckiem; 8. Śmiech i uśmiech; 9. Poeta polityczny; 10. Przyszłość.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Czym może być dziś dla nas Dante.
Vincenz Stanisław
Św. Bernard z Clairvaux we fragmencie Boskiej komedii Dantego; z tekstem fragmentu.
Vincenz Stanisław
Zawiera: Mickiewicz; Krasiński; Słowacki; Norwid.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Dantyzm w Polsce.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Dantyzm w Polsce.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Dantyzm w Polsce.
Vincenz Stanisław
Wchodzi w skład rozdziału: Dantyzm w Polsce.
Vincenz Stanisław
Esej napisany w języku niemieckim z not. i fot. S.V. drukowany ze skrótami red. „Nowe Książki”.
Vincenz Stanisław, Łukasiewicz Małgorzata
Ukraiński przekład Na wysokiej połoninie. Prawda starowieku.
Vincenz Stanisław, Seneżak B., Hnatiw R., Polek Wołodymyr
Niemiecki przekład tekstu: Dzieje Dereja – fragment Na wysokiej połoninie. Nota o S.V. i edytorska na s. 895-896.
Vincenz Stanisław, Dedecius Karl
Niemiecki przekład tekstu: O możliwościach rozpowszechniania kultury i literatury polskiej. Nota biograficzna o S.V. oraz przypisy do tekstu na s. 356-357. Toż również we wcześniejszych wydaniach antologii.
Vincenz Stanisław, Lipscher Winfried, Klecel Marek
Zawierają m.in. autokomentarze S.V. do własnej twórczości, informacje o kontaktach pisarza z ludźmi kultury, listy lub ich fragmenty, m.in.: S.V. do Alfreda Loepfego z 14 V 1963; S.V. do Konstantego A. Jeleńskiego z 22 V 1963; S.V. do Marii Czapskiej z 29 IV 1963; Halszki Vincenz-Poniatowskiej do Ireny i S. Vincenzów z 27 IX 1963; S.V. do Halszki Vincenz-Poniatowskiej z 1 X 1963; S.V. do Ireny Vincenzowej z 19-20 X 1963.
Vincenz Irena, Kowalczyk Andrzej Stanisław, Vincenz Andrzej
Vincenz Stanisław, Miązek Bonifacy
Ukraiński przekład fragmentu tekstu: O synu biedaków Doboszu młodziutkim ta duma - fragment Na wysokiej połoninie. Ciąg dalszy w 1999 r. i 2000 r.
Vincenz Stanisław
Zawierają m.in. autokomentarze S.V. do własnej twórczości, informacje o kontaktach pisarza z ludźmi kultury, listy lub ich fragmenty, m.in.: S.V. do Ireny Lombroso (cytowany pod datą 20 I 1964); S.V. do Barbary Wanders-Vincenz (cytowany pod datą 28 II 1964).
Vincenz Irena, Kowalczyk Andrzej Stanisław, Vincenz Andrzej
Zawierają m.in. autokomentarze S.V. do własnej twórczości, informacje o kontaktach pisarza z ludźmi kultury, listy lub ich fragmenty, m.in.: Tadeusza Brezy do S.V. (cytowany pod datą 29 IV 1964); S.V. do Marii Wojciechowskiej (cytowany pod datą 22 VI 1964).
Vincenz Irena, Vincenz Andrzej, Kowalczyk Andrzej Stanisław
Ukraiński przekład fragmentów tekstu: O synu biedaków Doboszu młodziutkim ta duma - fragmenty Na wysokiej połoninie. Początek w 1998 r. Ciąg dalszy w 2000 r.
Vincenz Stanisław
Zawierają m.in. autokomentarze S.V. do własnej twórczości, informacje o kontaktach pisarza z ludźmi kultury, listy lub ich fragmenty, m.in.: Ireny Vincenzowej do Andrzeja Vincenza z 16 VI i 13 VIII 1965; A. Vincenza do S.V. (cytowane pod datami 24 i 28 VIII 1965); Ignacego Wieniewskiego do S.V. z 28 VIII 1965; Aleksandra Wata do S.V. z 3 IX 1965; Juliusza Sakowskiego do S.V. z 20 X 1965.
Vincenz Irena, Vincenz Andrzej, Kowalczyk Andrzej Stanisław
Ukraiński przekład fragmentu tekstu: O synu biedaków Doboszu młodziutkim ta duma - fragment Na wysokiej połoninie. Poprzednie części ukazały się w latach 1998-1999.
Vincenz Stanisław
Zawierają m.in. autokomentarze S.V. do własnej twórczości, informacje o kontaktach pisarza z ludźmi kultury, listy lub ich fragmenty, m.in.: Andrzeja Vincenza do S.V. z 13 IV 1966 (zawierający fragment listu Karla Dedeciusa); Olgi Duczymińskiej do S.V. (cytowany pod datą 21 X 1966); Wita Tarnawskiego do Ireny i S. Vincenzów (cytowany pod datą 9 XI 1966); Marii Czapskiej do S.V. (cytowany pod datą 17 XI 1966); Heinricha Maya do I. i S. Vincenzów (cytowany pod datą 20 XI 1966); Elia i Marie-Louise do I. i S. Vincenzów (cytowany pod datą 28 XI 1966); S.V. do A. Vincenza (cytowany pod datą 29 XI 1966).
Vincenz Irena, Vincenz Andrzej, Kowalczyk Andrzej Stanisław
Węgierski przekład Dialogów z Sowietami.
Vincenz Stanisław, Pálfalvi Lajos, Kiss Csaba Gyula
Węgierski przekład Tematów żydowskich. Zawiera: Lajos Pálfalvi: Stanisław Vincenz és a zsidó témák. - Csaba Gy. Kiss: Magyarázatok a Vincenz-jelenséghez.
Vincenz Stanisław, Pálfalvi Lajos, Kiss Csaba Gyula
Zawierają m.in. autokomentarze S.V. do własnej twórczości, informacje o kontaktach pisarza z ludźmi kultury, listy lub ich fragmenty, m.in.: Wita Tarnawskiego do Ireny i S. Vincenzów (cytowany pod datą 19 X 1967).
Vincenz Irena, Vincenz Andrzej, Kowalczyk Andrzej Stanisław
Zawierają m.in. autokomentarze S.V. do własnej twórczości, informacje o kontaktach pisarza z ludźmi kultury, wiersz S.V. napisany na imieniny Ireny Vincenzowej, listy, kartki lub ich fragmenty, m.in.: Andrzeja Vincenza do S.V. (cytowany pod datą 30 VII 1968); S.V. do Jerzego Stempowskiego z 9 V 1968; S.V. do Marii Czapskiej (cytowany pod datą 24 XI 1968).
Vincenz Irena, Vincenz Andrzej, Kowalczyk Andrzej Stanisław
Czeski przekład Dialogów z Sowietami.
Vincenz Stanisław, Červenka Jiří
Vincenz Stanisław
Vincenz Stanisław
Zawiera: Rozłączenie.
Vincenz Stanisław